sobota, 5 października 2013

+21 (dorosłość) - tekst

chyba czas nieco odkurzyć blog. Na początek :

Theodor : +21 (Dorosłość) / Feat Kuba Knap



Zw#1
Ja nie wiem dokąd biegnie rap
i za czym gonisz Ty, jako fan
ale chyba wreszcie znam siebie
10 lat okreslam miejsce na scenie
żebyś wiedział jaką moc ma to co spijasz # Mendelejew
Gubiłem świat, szedłem w teren by chlac, chętne brać na hotele,
uciułałem ten swój fejm tysiącem sajferów pod sklepem
Wódka, plener, lokalny as reprezentuje scene
wokół tłum, ja w amoku a z domu znów wyruszałem sam jeden.
Dziś dorośleje, zaczynam nowy wiek
i wspominam tylko te 'niezwykłe podróże' jak Juliusz Verne
na codzień, wciaz szukam siebie nie braw
mam swoją droge która przypadkiem mnie wiedzie przez rap
chcesz chcesz być gangsterem? mieć złotą szczene? jebie Twój lans
jedyny grill który włożę na zęby to Everlast
chyba czas, w końcu wziąć się za CD.
przyklej tam +21 lat, olewam bycie raperem,
(dawaj Knap)

Ref:
Nie świruję mędrca, ale prawda jest jedna
nie potrafie uczyć sie na cudzych błędach
+21, bo szanuje wiedzę
zdobytą, gdy se zdzierałem kolana na zakrętach
Musiałem sporo przejść
żeby odnaleźć się na etapie na którym się znalazłem
Nie bojąc się
bez strachu że się napatrzę ruszam na następną stację

Zw#2
Nie wiem co powiedzieć dzieciakom, mówią im matki wszystko
kurwa ucz się, a nie w głowie tylko dragi i disco
spotykam Twoją naćpaną przyszłość co weekend
i czuje że nie mówimy juz tym samym językiem..
Moi słuchacze.. nie proszą matek czy ojców o hajs
sami nimi są, zawożą dzieciaki do babć
by móc odetchnać, wiem że szukają rapu
pełnego refleksji, na które w swoim życiu nie mają czasu
i choć mój zawód Wam brzmi jak zabawa
i sprawia że wciąż jestem w klubach do rana
to wiedz, że nie strugam już w nich Piotrusia Pana
Musiałem sporo przejść by moc Wam to dawać
- prawidła gry - dziś się ponad to ustawiam
pokażę nową drogę Wam jak Vasco Da Gama
Jedna wytwórnia czekała na to 3 lata
za mną dekada, i "Mam o czym mówić wiesz ja mam o czym gadać"

Ref:

Zw#3
Miejmy z tym jasność, muzyka nie jest moja działką
będę kradł pętle aż inni się tym nie zajmą
ja, muszę iść, śladem filozofów, HipHopowiec
co szuka równowagi między Buddą a SnoopDoggiem
Nie potrzebuje byc idolem, co zrobić
czuję sie pielgrzymem, to co piszę jest relacją z drogi
nie sztuką, nie szukaj mnie w bochemach
raczej na targach, wystawach, zjazdach, wykładach, w bibliotekach
w drodze, w drodze, zdala od ocen ludzi
bo po co rozliczać błędy w listach od brata z podróży
treść .. znalazłem parę słów co koją burze w głowach i
piszę je bo jestem winien je autorom których słowa
kiedyś mnie ściągały z gzymsów  to dosłowność
nic tak nie wbija gwoździ w trumny jak samotność
wyszedłem z bloków przez papierowe okno
wracam frontem po wszystkich którzy czuja się tam obco.
moja dorosłość,
odpowiedzialność, determinacja, wolność


PS :
Piszę te teksty by z Wami rozmawiać więc jak macie refleksje, którymi chcecie się podzielić.
Zapraszam

5! T.

6 komentarzy:

  1. Niepotrzebuje byc idolem, co zrobić #Nie potrzebuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy wspomniałem o dzieleniu się refleksjami, nie do końca to miałem na myśli ;)
    Poprawione, aczkolwiek "po co rozliczać błędy w listach od brata z podróży"

    OdpowiedzUsuń
  3. nic tak nie wbija gwoździ w trumny jak samotność - prawdziwe a zarazem bardzo bolesne.. głownie na ten wers zwróciłam uwagę.

    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć Theodor - Jestem tutaj nieco przypadkiem, bo nie jestem fanem rapu (ale częściowo lubię, jednak nie jest to najczęściej słuchana przeze mnie muzyka) - zauważyłem, że najwięcej komentarzy masz pod kawałkami, a mniej tam, gdzie więcej i bardziej refleksyjnie piszesz. Trochę mnie to dziwi, bo ja z zaciekawieniem przeczytałem kilka, a bloga wrzuciłem do zakładki "ulubione" tak by pamiętać i doczytać więcej w najbliższym czasie. Stąd moje pytanie - czy jakieś dłuższe wpisy/felietony/jakkolwiek to nazwać się szykują? Byłoby fajnie.
    Trzymaj się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Będą na pewno dluższy wpisy - jakkolwiek je nazać (też nigy nie wiem). mam nadzieje, że niedługo uda mi się wyrzeźbić coś godnego publikacji

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź. No to będę czasem wchodził na bloga, bo dobrze się czyta i pomyśleć trochę przy tym można. A kawałek odsłuchałem i stwierdziłem, że sprawdzę resztę Twojej twórczości, bo dotychczas znam ją słabo, a widzę, że sprawdzić warto.
      5

      Usuń