czwartek, 26 lipca 2012

Theodor - Odpowiedzialność (text)



Jeden z bardzo przełomowych dla mnie numerów. Chyba gdy go nagrałem w kóncu zrozumiałem jaki rap chce w ogóle robić. Aktualnie dalej uczę się taki robić, ale jak zobaczycie niedługo jest coraz lepiej.
Odpowiedzialność to jednak dobre parę miesięcy przemyśleń w tych 2 zwrotkach i parę bardzo ważnych dla mnie wersów! a Wy macie tu jakiś ulubiony wers ?

Odsłuch on Youtube : 



"ZW # 1 :
Dziś większość ludzi żyje tyłem do marzeń, z boku problemów,
głównym z rozważań jest swatanie Marsa z Wenus.
Panie patrzą na panów jak na wachlarz genów,
i wszyscy zgodnie wypierają się znaczenia PLNów.
Żyjemy w Polsce, gdzie prawdy serum stał się alkohol,
w świecie liderów ustępujących miejsca idolom,
w świecie bez celów, gdzie wartości daliśmy ustalać idiotom,
gdzie grzechu możesz się pozbyć, spowiadają się cudzym bogom.
Ja nie umiem myśleć, że doświadcza Nas życie zbyt drogo,
że mam iść drogą wydeptaną przez setkę obok.
Nie umiem jednak też mówić, że ''pierdolę to" jak Pono, wiesz,
no bo mam wiarę, że mam szansę zmienić to dla kogoś też!
Mam dość świata jak dotąd, motywowanego przez zazdrość,
chciałbym umieć ich złowrogość zmienić na motywowanie pasją.
Chcę byś wziął swój los w swoje ręce, a nie żył jak każe,
chcę zobaczyć jak odwracasz twarz - znów w stronę marzeń.

REF #
Poznaję co dzień kilka nazwisk, które zmieniają świat,
czemu za parę lat mieliby nie poznać Nas, co ?
Czemu wciąż łykasz bzdury, którymi Cię karmią?
Możesz, wszystko wiesz, tylko weź odpowiedzialność!

ZW # 2
Wielu mówi, że to sztuczne, że zależy mi na Tobie, choć Cię nie znam,
ja wierzę, że sukces wytłumaczy kiedyś fundament tego podejścia.
Mi nie zależy na staniu na pudle w konkurencjach, gdzie jest jeden uczestnik,
a kiedyś,  gdy umrę, nie chcę zostawić po sobie niespełnionych obietnic (ta)...
Podświadomie każdy chce być najlepszy, choć paru dało już spokój,
paru obrało już sposób, paru w oparach baru czeka daru od losu.
Ja pomału, wzdłuż planów, bez awaryjnych wyjść i odwrotów,
nie pozwolę sobie nigdy dać ambicji pod topór.
Niszczy Nas autobus, metro, tramwaj, chodnik,
gdzie przechodni wyglądają jakby już nie pamiętali jak to jest być wolnym,
mają rachunki, szkoły, dzieci, emerytury, a czasownik jakim jest życie-
zamienili na rzeczownik, nie chcąc nic zmienić.
Takie tracki jak ten, ja dedykuję ich szeptom nadziei chwilą,
w których chcą coś przeżyć, by wiedzieli, że są ludzie, którzy tak żyją.
Mamy ten sam cel, choć inne priorytety,
cel, który łatwiej osiągnąć wspólnie... dlatego też mi zależy!

REF
Poznaję co dzień kilka nazwisk, które zmieniają świat,
czemu za parę lat mieliby nie poznać Nas co ?
Czemu wciąż łykasz bzdury którymi Cię karmią?
Możesz, wszystko wiesz, tylko weź odpowiedzialność!

4 komentarze:

  1. Mam dość świata jak dotąd, motywowanego przez zazdrość,
    chciałbym umieć ich złowrogość zmienić na motywowanie pasją.
    Chcę byś wziął swój los w swoje ręce, a nie żył jak karze,
    chcę zobaczyć jak odwracasz twarz - znów w stronę marzeń.

    i

    Mamy ten sam cel, choć inne priorytety,
    cel, który łatwiej osiągnąć wspólnie... dlatego też mi zależy!

    :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że mam!
    "w świecie bez celów, gdzie wartości daliśmy ustalać idiotom, gdzie grzechu możesz się pozbyć, spowiadają się cudzym bogom."

    "Ja nie umiem myśleć, że doświadcza Nas życie zbyt drogo,że mam iść drogą wydeptaną przez setkę obok.
    Nie umiem jednak też mówić, że ''pierdolę to" jak Pono, wiesz,no bo mam wiarę, że mam szansę zmienić to dla kogoś też!
    Mam dość świata jak dotąd, motywowanego przez zazdrość,
    chciałbym umieć ich złowrogość zmienić na motywowanie pasją. Chcę byś wziął swój los w swoje ręce, a nie żył jak każe, chcę zobaczyć jak odwracasz twarz - znów w stronę marzeń."

    "Mi nie zależy na staniu na pudle w konkurencjach, gdzie jest jeden uczestnik, a kiedyś, gdy umrę, nie chcę zostawić po sobie niespełnionych obietnic (ta)..."

    "Mamy ten sam cel, choć inne priorytety, cel, który łatwiej osiągnąć wspólnie... dlatego też mi zależy!"

    Ta piosenka należy do moich ulubionych- równie dobrze mogłabym skopiować cały tekst.

    OdpowiedzUsuń
  3. 3. zwrotka z "Pierwsze Demo"
    Nie przyjęła oświadczyn, długi były w połowie do szóstej cyfry... czytałem biografie do śniadań

    OdpowiedzUsuń
  4. 3. zwrotka z "Pierwsze Demo"
    Nie przyjęła oświadczyn, długi były w połowie do szóstej cyfry... czytałem biografie do śniadań

    OdpowiedzUsuń