poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Słabość Tytana.



Siła, nieustraszenie, opanowanie, gwałtowność, szorstkie dłonie zaciskające uścisk godny imadła i pięści twarde jak beton. Szerokie ramiona, skóra znosząca ciężkie ciosy i rany. Surowe spojrzenie, zimny osąd, niski głos w wiecznym tonie wydawanych poleceń. Logiczny umysł, umiejętności wojny i planowania strategii a ponad tym wszystkim wrodzone poczucie odpowiedzialności za innych.

Mężczyzna. "Delikatnej twarzy trzeba mu u boku".

Kobiety próbują być silne. Jakby ściągając z naszej postawy chciały dać nam wsparcie w 'codziennych bojach' (a wsparcie jest ich naturą). Bo świat się zmienił i nie chodzimi już na wojny i polowania a mniejsza siła przestała być wyraźnym rozgraniczeniem. To  jednak wciąż tylko kłam zadany nam przez dzisiejsze czasy, bo my (mężczyźni) .. potrzebujemy Waszej 'słabości' by pamiętać dlaczego mieliśmy być tak silni.

Nie wesprzesz mnie swoją siłą. Twoja niezależność nie odciązy mnie z mojej odpowiedzialności. Twoja twardość w niczym mnie nie uzupełnia. Świat jest dualny a dąży do równowagi. Jeśli pełny jestem już od brzydoty, brutalnej siły i chłodu, potrzeba mi tylko piękna, ciepła i słabości by być kompletnym, bo żaden kij nie może istnieć mając jeden tylko koniec.

Gdy kobiety robią się silne , mężczyźni są wciąż bardziej zniewieściali. Nie cenię mężczyzn, którzy zeszli ze swej męskości by znaleźć więcej jej u swoich kobiet - dostrzegam w tym tylko nienaturalność. Całkiem już nie cenię tych którzy równowagą chcieliby nazwać spotkanie się dwóch równych gdzieś na środku szali. Neutralność nie jest równowagą, do tej potrzeba dwóch różnic na dwóch końcach szali znajdujących wspólny punkt utrzymujący je na swoich miejscach.

Nie szukam takiego piękna w sobie. Nie ma go tam. Dlatego potrzebuję Ciebie.

Yin i Yang to siły pierwotne i przeciwne uzupełniają się wzajemnie. Żadna z nich nie jest mniejsza, 'brzydsza' czy 'słabsza' (w swojej naturze) żadna nie ma mniejszej mocy. Każda z nich reprezentuje jednak inną część pełnego kręgu, o innych właściwościach i siłach. W powiększającym się kręgu (naszym rozwoju), całkiem inne kierunki przyjmuje biel i czerń idąc na zewnątrz (prawo/lewo) duża część pozostaje wspólna (środek), a i wiele dróg pozostaje ze stałym wglądem i bliskością choć nie wielkim zaangażowaniem (góra/dół). Wyraźnie jednak oddzielają się granice między sprawami jednej i drugiej strony nas (#Wolność). Rozpadnie się Ying i Yang a na pewno straci równowagę jeśli któraś z części zacznie rozwijać się szybciej niż druga, lub gdy jedna zbytnio będzie chciała wejść na pole drugiej.

Równowagi nie stanowią kompletne biele ani kompletne czernie. Ten kształy nie pozwala na nią (na równowagę) oddzielnie. Nie osiągniemy jej też bez wpuszczenia fragmentu siebie w środek naszych światów. Bez bieli czerń staje się niekompletna i na odwrót.

Nie ma we mnie 'tej' wiary, ale chęć rozumienia. Spójrz na Yin i Yang intepretujac ten fragment : "Wtedy to Bóg ulepił człowieka z prochu ziemi i tchnął w jego nozdrza tchnienie życia w skutek czego stał się człowiek istotą żywą" (#Księga rodzaju 2,7).  "Bóg z żebra, które wyjął z mężczyzny, zbudował niewiastę" - Po hebrajsku słowu "żebro", odpowiada też słowo 'życie' (wikipedia). "Byście Panowali" (liczba mnoga)

Szukam kompletności i równowagi. W mojej czerni potrzebuje punktu bieli. "Słabości Tytana". Mojej pięty achillesa, jedynego punktu, który może mnie zranić. Poza tym jestem nieśmiertelny (Nie można zabić kogoś kto nie nosi w sobie życia) Chcę znaleźć miejsce na te słabość. Ty w swym nieskończonym pięknie, dobroci i niewinności chcij znaleźć miejsce dla mej brzydoty i brutalności. To wzajemna akceptacja. Wolność rozwoju. Yin to woda i ziemia ("z prochu i ziemi") Yang ogień i wiatr (pasja, życia, płomienność). Ja i Ty. Pierwsze są trwałe i ciężko je zranić, drugie są piękne, mają pasje i temperament ale łatwo je zgasić czy zatrzymać. Tylko razem są kompletne. Wiele by pisać porównań czy odniesień.

Nie szukam w sobie 'romantycznej miłosci'. Nie ma jej tam. Dlatego potrzebuję Ciebie.
Jestem filozofem. Jestem Tytanem. Ale ciężko podnosić i pióro i miecz z poczuciem bycia martwym i niekompletnym. Chcę byś "tchnęła we mnie życie w skutek czego stałbym się istotą żywą".
#Słabość Tytana

5! T,

* Yin i Yang NIE jest w powyższym artykule interpretowane wg. jakiekolwiek wiedzy dotyczącej tego symbolu. Interpretacja i wykorzystanie w kontekscie jest autorskie. Jeśli więc chcesz pisać o 'prawidłowym' znaczeniu to wiedz że będziesz pisał NIE NA TEMAT. 5! 

1 komentarz:

  1. Jakkolwiek rozumiane jest pojęcie "siły" przez kobiety.. Rozumiane jest błędnie. Im bardziej obserwuję większość, tym bardziej zanika we mnie moralność i pewien kanon, który przedstawiony winien być od małego inaczej. Kobieta- żona, matka, kochanka to stereotyp przereklamowany. Ulegający ciągłym naciskom niezależności i hardości, podsycanej przez nieporadnych tłumoków, którzy i tak potem są tymi "skrzywdzonymi". Nie ma idealnego podziału. Dopóki nie przekroczy się granicy i nie zerwie tej samowystarczalności, to kobieca wrażliwość, troska, ta kruchość.. Nie wróci. Zaś otoczka Kseny dalej będzie wyznacznikiem trendu na kobiety twarde, bez serca.

    OdpowiedzUsuń