sobota, 20 października 2012

Ja i scena ... Muzyka live! (vol.2)


Zadzwoniła do mnie kiedyś znajoma. -"Theodor, 'muszę' iść na koncert znajomego, obiecałam mu.. pewnie się zanudzisz bo to podziemny rock i grają głównie covery, ale nie mam z kim pójść, pójdziesz ?"
- "Po pierwsze, nie zaczynaj od zniechęcania mnie do czegoś na co zamierzasz mnie zabrać. Po drugie.. fuck yeaah! muzyka live! może być Majka Jerzowska, jasne, że chętnie pójdę". 

Notorycznie na czyichś koncertach podchodzą do mnie ludzie z tym samym pytaniem.. "Theodor, czemu się nie bawisz?" (bo nie skaczę, nie rapuje, nie śpiewam, nie macham ręką). - "Co?! czego nie robię ?. Nie przeszkadzaj, każda komórka mojego ciała tańczy właśnie pogo a mózg siedzi zahipnotyzowany na odsłuchu - brak pamięci operacyjnej do wykonania jakichkolwiek ruchów"Cholerna magia! Nieważne czy na sali jest 5 czy 50 000 osób!

Słyszałem to ze sceny. 1000 osób krzyczących "The-o-dor, The-o-dor", 3000 robiące hałas .. 10 tysięcy robiące hałas! Qrwa kocham to z każdej strony. Po 250 występach większa wprawę czuję wciąż w słuchaniu niż graniu, ale gwarantuje Ci.. nauczę się to robić tak, żebym musiał najpierw wyprowadzić Cię z transu zanim zrobisz hałas na moim koncercie !

Tymczasem.. odkąd usłyszałem to po raz pierwszy, jestem pewien, że gdybym miał tylko 'jeden strzał jedną możliwość' żeby przekonać  kogoś do rapu (nie, tym razem nie będzie o Eminemie 'one shot, one opportunity') występem live! Wysłał bym Cię tam : 


Jeśli wrócisz i nie będziesz chciał więcej.. poddaje się! Nie strzelamy mocniej! Nie byłem na Bust'cie w Polsce. Płaczę do dziś. No ale .. to w miarę wiarygodne, że wielki sku***el który nawijający w tempie 10 słów na sekundę zrobi coś mega! To nie może być złe! Okey, a co powiesz na 'małą dziewczynkę' w sukience, którą minąłbyś na szkolnym korytarzu bez szczególnego zwrócenia uwagi ? Czy to możliwe, żeby taka dziewczynka wchodzi na scenę i aż tak porywa publiczność ? Sprawdź sam : To inny trip ale równie daleki (pierwsza połowa - Selah Sue!) :

obejrzyj jej inne live'y! Nie wiem dokąd idzie jej świadomość gdy jest na scenie, ale chce kiedyś się tam znaleźć. Patrz na oczy (na różnych live'ach) - jej nie ma na tej scenie. Jest gdzieś zupełnie indziej ale jeśli ja, czuję to już przez Youtuba to jestem pewien że gdybym był tam na żywo m.in byłaby właśnie we mnie! To jest niesamowite. Zresztą, apropo znikania z rzeczywistości w której ktoś się znajduje! Czy można zniknąć bardziej.. gość, którego mam właśnie na myśli, 20 lat temu grał , pewnie nie zawsze zdając sobie sprawę na czym w ogóle stoi. Heroina. Przez to gówno nigdy już nie usłyszę go live (płacz!) ale gwarantuje, że obejrzałem każdy cholerny filmik na youtubie w którym ten człowiek stoi na scenie! A skazanego na bluesa z  Tomaszem Kotem w głównej roli chyba z 5 razy. Rysiek Riedel : 


Muzyka na żywo budzi tak dużo emocji. Czuje to za każdym razem. Koncertów Pezeta czy Eldo słyszałem kilkanaście. Mesa kilkadziesiat. A i tak spotkasz mnie na nich w pierwszym rzędzie. Mogę znać płytę na pamięć, słuchać jej w domu czy na mieście na słuchawkach ale to nie jest nawet skrawek emocji które panują pod sceną. Emocje. Mega lawina, czy może raczej erupcja. Uwielbiam. Z tego uwielbienia nagrywam swoje wersje live, chcąc dojść do momentu w którym są one czymś lepszym niż studyjne wersje. Podchodząc do tej pasji z innej strony, chcąc mieć miejsce, które zrzesza ludzi równie zajaranych co ja postanowiłem 2 lata temu zbudować SeenOnStage i w końcu znalazłem ludzi z których pomocą było to możliwe. Od 3 tygodni jesteśmy online. Jeśli zastanawiasz się do jakiej puenty zmierzam tym wpisem, hmm ... do żadnej. Po prostu dziele się z Tobą czymś co napędza mnie emocjonalnie czasem na parę tygodni naprzód... fajnie jeśli znajdzie się ktoś kto czuje to podobnie..

Kończąc, wrzucam kompilacje live'ów mega legendy! Również nigdy nie byłem i nie będę już na jego koncercie, ale jeśli mówimy o emocjach na koncercie to ten filmik deklasuje wszystko. Jak zagram kiedyś coś takiego .. brak słów. Zostawiam Cię z muzyka :


5!
T.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz